Magdalena Korzekwa-Kaliszuk

Marzenia o miłości i radości...

„Trudno jest żyć bez radości. Codzienność wydaje się wtedy szara, a zwykłe obowiązki stają się nieznośnym ciężarem. Nic i nikt nas nie cieszy.
Im więcej w nas smutku, tym bardziej tęsknimy za radością, a jednocześnie tym bardziej uświadamiamy sobie to, że należy ona nie tylko do
najbardziej upragnionych, ale też do najbardziej deficytowych dóbr na tej ziemi. (…) Radość nie jest ani sensem, ani celem naszego życia,
ale daje nam umocnienie, którego potrzebujemy, by wytrwać w miłości do końca."
Fr. książki: pt. „Niezawodna radość” (Wyd. eSPe, Kraków 2007)

piątek, 1 stycznia 2010

O mnie

Biografia (nieaktualizowana od kilku lat;):
http://magdalenakorzekwa.blogspot.com/2001/07/magdalena-korzekwa-biografia.html

-------------------------------
 O MNIE
 ------------------------------
W 2013 r. ukończyłam prawo na Wydziale Prawa i Administracji, w 2016 r. zostałam magistrem psychologii na Wydziale Psychologii w ramach Kolegium Międzyobszarowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych i Społecznych na Uniwersytecie Warszawskim. W roku  akademickim 2011/2012 w ramach stypendium studiowałam prawo na Uniwersytecie Wiedeńskim oraz logoterapię (jedną z metod psychoterapii) na Medycznym Uniwersytecie w Wiedniu.
 
Interesuję się antropologią, filozofią, teologią, aktualnymi problemami społecznymi oraz tym wszystkim, co pomaga człowiekowi żyć mocno, czyli z radością.

Przez 5 lat rozwijałam moje zainteresowania na antenie TVP 1 i TV Polonia prowadząc program dla dzieci i rodziców „Ziarno”. Z radością ten czas wspominam! Jestem wdzięczna moim Kochanym Rodzicom za to, że umożliwi mi zrealizowanie tego marzenia. A także Kochanej starszej Siostrze.

Studia były czasem walki o dobre priorytety i rozwój. W Warszawie łatwo się zgubić, bo ciągle "coś się dzieje". W przerwach między wycieczkami z akademika na Pradze na Uniwersytet i z powrotem, walką o wiedzę, o wyniki, o stypendia, rodziły się moje największe marzenia. Szczegóły zna tylko Pan Bóg. I to on pomógł te marzenia spełnić. Z nawiązką.

Na początku studiów trafiłam do Akademickiego Stowarzyszenia Katolickiego "Soli Deo". Tam spotkałam nowych przyjaciół, a z nimi walczyłam o zmienianie świata (w rzeczywistości walczyliśmy o lepsze wersje nas samych!). To oni zaufali mi i powierzyli prowadzenie debat Soli Deo. I wspierali w tym! Ciągle chętnie zajmuję się prowadzeniem różnego rodzaju wydarzeń: od kongresów, debat i paneli dyskusyjnych po pokazy filmów, spotkania z artystami, kameralne i duże koncerty oraz inne imprezy.

Od czerwca 2013 r., przez prawie pięć lat, kierowałam organizacją CitizenGO w Polsce.

Tematy ochrony rodziny, życia, wolności sumienia są mi szczególnie bliskie. Prowadziłam już kilkadziesiąt kampanii (petycji) w sprawach dotyczących godności człowieka, zwłaszcza życia i rodziny. Reprezentowałam też regularnie sygnatariuszy petycji w organizacjach międzynarodowych, m.in. w ONZ w Nowym Yorku i Genewie, Radzie Europy i instytucjach UE. Od kilku lat regularnie też udzielam się w mediach rozmawiając z dziennikarzami oraz czasem osobami o zupełnie odmiennych poglądach na ważne tematy dotyczące godności człowieka, wychowania dzieci, rodziny. Bardzo cenię sobie te spotkania.

Jestem autorką książek na temat wartości, więzi międzyludzkich oraz radości, a także innych tekstów, w których analizuję rzeczywistość.

W 2015 r. wyszłam za Mąż, a w 2018 r. urodziło się nasze pierwsze dziecko. Rzeczywistość przekracza marzenia, jeśli tylko ufamy Bogu. Obecnie dalej zajmuję się zarówno prawem, jak i psychologią (trochę mediami, które bardzo lubię) w tych aspektach, które dotyczą życia, rodziny, małżeństwa, relacji międzyludzkich, wychowania. I snuję wiele marzeń, a właściwie to próbuję odkrywać te, które Ktoś Większy wymyślił. I jestem otwarta na to, że rzeczywistość (a właściwie to ludzie) mogą mnie pozytywnie zaskoczyć.

Dziękuję, że zajrzeli Państwo na moją stronę!

Serdecznie pozdrawiam

Magdalena Korzekwa-Kaliszuk

magdalena.korzekwa@gmail.com